5 van de 5
Het is voor mij niet gebruikelijk om reviews te schrijven, ook niet op verzoek. Dat ik nu een uitzondering maak, komt alleen omdat het hier om de INSTER gaat.
Ik denk dat ik met de koop van de INSTER zo ongeveer aan mijn 10e nieuw aangeschafte auto toe ben. Vier van deze 10 waren overigens Hyundai’s.
Ik schrijf deze recensie, omdat de INSTER van al mijn aankopen de afgelopen 50 jaar veruit de beste was. Zeker, ik heb auto’s gehad die in een aantal opzichten meer te bieden hadden dan de INSTER, maar daar hing dan ook een ander prijskaartje aan. Mijn beste koop betekent dan ook in dit geval veruit de beste koop als je kijkt naar wat de INSTER allemaal te beiden heeft voor nog geen 25.000 euro. Behalve uitstekende rij-eigenschappen, een aaibaar design en een meer dan nette actieradius, is het echte wonder van deze auto zijn formaat. Van buiten bekeken oogt de INSTER betrekkelijk klein en vooral smal (handig in parkeergarages), maar binnen in de auto voltrekt zich het echte mirakel. Met de hele trukendoos in stelling gebracht is het de Koreanen gelukt om de passagiers binnen een zitcomfort te bieden waar vergelijkbare auto’s niet aan kunnen tippen. Zowel voorin als achterin is het zitcomfort uitstekend en dat is voor auto’s in deze (prijs)klasse ongekend.
Dat geweldige zitcomfort draagt daarnaast in hoge mate bij aan het rij-comfort dat sowieso al van een hoog niveau is. En ja, vanwege dit alles voelde ik de behoefte om tegen mijn gewoonte in, deze review te schrijven.