5 van de 5
Ik rijd al ruim 13 jaar elektrisch. Het heeft mij geen windeieren gelegd. Begonnen met Renault Zoë, vervolgens met Hyundai Kona, Kia Niro en sinds 2 maanden ben ik in bezit van de Hyundai Inster, Evolve Sky met Tech- en Winterpakket. Een boek moet je niet beoordelen op de kaft maar op de inhoud. Dat geldt zeker voor de Inster. De auto is ruim van binnen, 4 lange
personen kunnen makkelijk zitten, vergelijkbaar met C-klasse auto’s. De techniek, veiligheid en rijhulpsystemen deelt hij met de Ioniq 5. Het rijden in de Inster doet niet onder ten opzichte van de Kia Niro.
De standaard duurdere lichtmetalen 17 inch wielen heb ik omgewisseld voor de 15 inch lichtmetalen versie. Dat klinkt vreemd maar is het niet. Namelijk dit levert 30 km extra range op. Dus 400 km op volle accu. En na 3500 km met de auto gereden te hebben, kom ik daar gemiddeld ook op uit: 8,1 km per kilowattuur. Ik houd mij aan de snelheid en rijd afwisselend in de stad en op de grote wegen, zonder overdreven zuinig te rijden. Een geweldige auto, zeker met de 15 inch wielen. Mijn beste elektrische auto tot nu toe qua rijervaring maar ook wat betreft de kosten per maand door dynamisch stroomcontract en lage wegenbelasting (minder gewicht).